Goed verhaal. Sterk script. Lekker kort.
Een sterke video start met een goed verhaal. Daarna volgt een uitgedacht script. Een goed verhaal hoef je niet te verzinnen, het is er vaak al. De uitdaging is om het beknopt en duidelijk te communiceren. Ik volg 4 stappen voor een goede video. De meeste tijd zit in het denkwerk vooraf bij stap 1 en 2 (50%) en in het editten van de beelden (30%).
- The Golden Circle: wat is je doel, hoe ga je dat doen en waarom ga je dat doen? Waarom = de belangrijkste vraag en de essentie van je boodschap.
- Script: de verhaallijn uitgedacht in beelden (shots) en woorden.
- iPhone, selfiestick en enthousiaste collega’s.
- iMovie.
Voor de Brandwonden Stichting en het brandwondencentrum in Rotterdam schreef ik het script voor bovenstaande video. De opbouw van het verhaal, de boodschap per shot en het visuele beeld. En omdat ik best handig ben met een iPhone filmde en editte ik het zelf.