Hallo Klant!
Voor Woonstad Rotterdam ontwikkelde ik vanuit de nieuwe ondernemingsstrategie een contentstrategie waarbij de klant centraal stond. Zodra de contentstrategie stond rolden we diverse communicatieproducten uit:
- Ontwikkeling en optimalisatie van het contentproces
Samen met alle marketing & communicatie collega’s hebben we het complete contentproces in kaart gebracht. Per fase organiseerde ik een werksessie en tot slot een simulatie om het proces te doorlopen en te optimaliseren. Eindresultaat flowcharts en een beschreven procesplan. - Opzet & kick-off Contentteam
Als start van de implementatie van de nieuwe contentstrategie zetten we een contentteam op met een creatieve kick-off. - Ontwikkeling & productie digitale nieuwsbrief
Vanuit de contentstrategie formuleerde ik de belangrijkste thema’s en onderwerpen voor de bewonersnieuwsbrief. Een vast format met rubrieken die zijn afgestemd op de klantbehoefte. - Tekstuele producties
Zoals onboarding mails voor nieuwe huurders, webteksten, flyers en interviews.
Benieuwd naar het resultaat?
Bekijk hieronder een sneak preview van mijn projectplanning en inhoudelijke aanpak voor de contentstrategie.