Opdrachtgever: Lean & Green, een erkenningsprogramma voor CO2-reductie in de transport en logistiek.
Doelgroep: bedrijven in de logistieke sector (verladers en vervoerders).
Omschrijving:
Je bent een logistiek bedrijf en onderneemt vanalles om je proces te verduurzamen, hoe communiceer je daarover? En wanneer is het storytelling en wanneer wordt het greenwashing? In deze workshop gaf ik handvatten en behandelde ik de richtlijnen van ACM. De verhaallijn van de workshop:
- Wat is duurzaamheid?
- Hoe leidt dit tot greenwashing en wat is de schade hiervan?
- Hoe maak je veilige groene claims?
- Wat is (de kracht van) storytelling?
- Hoe maak je veilige groene claims en hoe combineer je dat met storytelling en je Lean & Green dashboard?
Hier vind je kern van het verhaal
Hieronder staan de belangrijkste sheets voor je op een rij. ↓
Liever de complete presentatie zien? Go for it en bekijk alle 50 sheets. Wil je jouw duurzaamheidsclaims onder de loep nemen? Dan raad ik je de de leidraad van de ACM aan.